10 Lõunasöögi Meal Prepi

Posted by Anette S 0

10 Lõunasöögi meal prepi

 


Tervisliku toitumise alus on õiged toidud õiges koguses ja lisaks ka hea maitse. Et vältida kiiretel tööpäevadel väljas söömist ja hetke isusid jagame teiega kümmet lõunasööki mida on mõnus kodust tööle või kooli kaasa pakkida.


Vali toidu kogused vastavalt enda vajadustele. Kindlasti arvesta mitmeks päevaks sa toitu ette teed, et arvestada kogustega.

 


1. Kana-taco kauss

Mida osta:

-kanahakkliha
-mais
-riis
-tomat
-basiilik
-oliiviõli
-basiilik
-punane sibul
-sool, pipar


Kuidas valmistada:

1. Pane riis keema 
2. Prae kanahakkliha väikese koguse oliiviõliga, ning maitsesta soola ja pipraga
3. Haki tomatid tükkideks, lisa juurde hakitud basiilik ja punane sibul
4. Jaota keedetud riis karpidesse, lisa ka kanahakkliha, tomati-basiiliku salat ja mais
Kui toidud on jahtunud sulge karbid ja pane külmkappi söömist ootama

 

 

 

2. Kana-avokaado tortilla

 

Mida osta:

-kana
-avokaado
-tortillad
-oliiviõli
-riivjuust
-kreeka jogurt
-küüslauk
-sool ja pipar


Kuidas teha:

1. Prae kana törtsu oliiviõliga, maitsesta soola ja pipraga. Lõika kana ribadeks
2. Tükelda avokaado mõnusateks tükkideks
3. Sega omavahel kreeka jogurt ja purustatud küüslauk, ning vajadusel maitsesta soolaga
4. Lao tortillad laiali ja aseta nende keskele kanaribad ja puista üle riivjuustuga. Aseta tortilladele veel tükeldatud avokaado ja kreeka jogurti kaste.
5. Keera tortillad rulli ja aseta söögikarpidesse

 

 


3. Kana bataadi ja juurviljadega


Mida osta:

-kana
-bataat
-brokkoli
-avokaado
-oliiviõli
-sool, pipar
-enda valitud maitseained
-laim


Kuidas teha:

1. Lõika kana ribadeks ja prae kana pannil törtsu oliiviõliga, maitsesta enda maitse järgi.
2. Haki bataat kuubikuteks ja prae koos brokkoliga samuti pannil oliiviõliga, ning maitsesta soolaga
3. Jaota kanaribad, bataat ja brokkoli toidukarpidesse. Lisa juurde ka viilutatud avokaado ja piserda kogu toidule natuke laimimahla.

 

 

 

4. Juustune kanapasta brokkoliga


Mida osta:

-kana
-brokkoli
-merevaik
-makaronid
-maitseained (sool, pipar, küüslauk)
-oliiviõli


Kuidas teha:

1. Pane makaronid keema
2. Prae pannil kana ja brokkoli törtsu oliiviõliga, ning maitsesta soola ja pipraga
3. Lisa kanale ja brokkolile merevaik ja silma järgi vett, et merevaik saavutaks mõnusalt pastase tekstuuri
4. Vala kastmesse makaronid ja sega läbi
5. Jaota pasta toidukarpidesse, ning lase neil jahtuda 
6. Jahtunud lõunasöögid kata kaanega ja hoiusta külmkapis

 

 


5. Pesto-kinoa kauss


Mida osta:

-kinoa
-pesto
-avokaado
-muna
-chia seemned
-Kõrvitsaseemned/kanepiseemned
-laim
-sool, pipar


Kuidas teha:

1. Keeda valmis munad ja kinoa
2. Jaga kinoa toidukarpidesse ja lisa lusikaga pestot
3. Lisa juurde viilutatud muna/munad ja laimiga piserdatud avokaado
4. Raputa tunde järgi peale erinevaid seemneid, soola, pipart

 

 

6. Tervislik ja lihtne makaronisalat


Mida osta:

-makaronid
-kanasink
-kurk
-(light) majonees
-(10%) hapukoor
-muna
-sool, pipar


Kuidas teha:

1. Pane munad ja makaronid keema
2. Pruunista hakitud kanasink õrnalt pannil
3. Haki kurk endale sobivateks tükkideks
4. Nõruta keedetud makaronid, koori keedetud munad, ning haki tükkideks
5. Sega eraldi anumas valmis kaste (majonees, hapukoor, sool, pipar)
7. Sega kõik koostisosad ja kaste suuremas kausis läbi, seejärel jaga toidukarpidesse

 

 

7. Teryaki kana juurviljadega

-kana
-teryaki kaste
-oliiviõli
-seesamiseemned
-brokkoli
-lillkapsas
-sool, pipar


Kuidas teha:

1. Viiluta kana, ning prae törtsu oliiviõliga pannil pruuniks
2. Lisa kanale juurde teryaki kaste ja hoia veel natuke aega tulel
3. Haki lillkapsas ja brokkoli, ning prae samuti vähese oliiviõliga (võib kasutada ka sügavkülmutatud juurvilju), maitsesta soola ja pipraga
4. Jaga juurviljad ja kana toidukarpidesse, raputa kana peale seesamiseemneid

 

 


8. Kreemine tomati-spinati pasta


Mida osta:

-penne makaronid
-sibul
-küüslauk
-oliiviõli
-tükeldatud tomatid (purgis)
-toidukoor
-värske spinat
-parmesan (soovi korral)
-maitseained: sool, pipar, oregano, basiilik


Kuidas teha: 

1. Keeda valmis pasta (7-10min), nõruta sõelaga
2. Kui oled pasta keema saanud, haki sibul ja küüslauk. Prae mõlemad oliiviõliga keskmisel kuumusel kuldseks
3. Lisa pannile tükeldatud tomatid, basiilik ja oregano. Sega korralikul keskmisel tulel läbi
4. Hakka kastmele vähehaaval lisama toidukoort. Sega kogu aeg, et kaste muutuks ühtlaseks (vajadusel võib lisada ka vett)
5. Lisa kastmele juurde värske spinat ja nõrutatud pasta. Seega uuesti korralikul läbi, ning maitsesta soola ja pipraga
6. Jaga pasta toidukarpidesse ja riivi peale parmesani juustu

 

 

 

9.  Vegan kinoa-burrito kauss


Mida osta:

-kinoa
-mais
-punased läätsed
-avokaado
-salsakaste
-roomasalat
-sool, pipar
-värske koriander
-laim (soovi korral)


Kuidas teha:

1. Keeda valmis kinoa
2. Lisa samasse potti punased läätsed, mais, maitseained (sool, pipar) ja koriander. Sega korralikult läbi ja jaota toidukarpidesse
3. Viiluta juurde avokaadod, lisa ka lusikatäis salsakastet igasse karpi
4. Lõika laim sektoriteks ja aseta samuti karpi. Nii saad enne sööma hakkamist lisada toidule mõnusalt hapukat maitset.

 

10. Maroko kikerherne-kinoa salat


Mida osta: 

-kinoa
-kikerherned (purgis)
-värske porgand
-kuldsed rosinad
-datlid
-talisibul
-värske petersell

mee-sidruni kaste:
-mesi
-sidrunimahl
-sool
-tšillipulber
-oliiviõli


Kuidas teha:

1. Keeda valmis kinoa
2. Haki ülejäänud koostisaosad (porganditest tee ribad) ja jaga koos kinoaga toidukarpidesse
3. Katme jaoks sega mesi, sidrunimahl, oliiviõli, sool ja tšillipulber
4. Vala kaste toitudele ja hoiusta külmkapis

 


Mine viska pilk peale ka meie viimasele blogi postitusele, et teada saada kuidas võimalikult efektiivelt töö juurde või hoopis kooli toite kaasa teha :)

https://lihased.ee/blog

Jäta Kommentaar