Kollageeni toidulisandid

Posted by Anette S 0

 

Kollageeni toidulisandid

 

 

Kollageen on imetajate üks rikkalikumaid valke. See vastutab mitme bioloogilise funktsiooni eest, näiteks lihaste, sidekoe ja naha struktuuri.

 

 

Kollageenil on suur roll vastutada meie naha elastsuse eest, samuti mängib see väga suurt rolli liigeste ja luude tervises. 

 

On teaduslikult tõestatud, et inimekhad toodavad ise looduslikult kollageeni, kuid aja jooksul selle valgu tootmine aeglustub. 

 

Selle tagajärjel hakkab inimese nahk kaotama osa oma võimekusest, milleks on oma loomuliku kuju juurde tagasi pöördumine- see on protsess mida paljud kutsuvad "elastsuseks". Sellise protsessi aeglustumise tagajärjeks on kortsud.

 

Ka toitudest on võimalik kollageeni saada, üheks selliseks toiduks on näiteks luupuljong. Kuid sellegi poolest otsivad inimesed, kes soovivad kortsuvaba või muid tervisega seotud eeliseid toidulisandeid, et suurendada kollageeni tarbimist. 

 

 

Mis need on, kas need töötavad ja kuidas?

 

 

 

 

 

Paljud inimesed võtavad kollageenilisandeid, et suurendada enda kollageeni tarbimist.

 

Enamik kollageenilisandeid läbib hüdrolüüsimise protsessi. See tähendab, et tootja on jaganud toidulisandites sisalduva kollageeni peptiidideks, muutes kehale selle imendumise ja kasutamise lihtsamaks.

 

Kollageeni toidulisandid on saadaval tablettide, kapslite ja pulbrite kujul. Mitmeid neid tooteid on võimalik leida erinevatest veebipoodidest. 

 

Kuid kas kollageenilisandid on tõhusad või mitte? Sellele vastusele saab vastata siis, kui inimene teab miks ta kollageeni toidulisandeid kasutab.

 

Kollageeni toidulisandite pakutavaid tervisealaseid eeliseid on mitmeid. Kindlasti ei ole uuritud kõiki võimalikke kollegaani eeliseid, kuid päris mitmeid neis on praeguseks teada.

 

Mõni kollageenilisandite potensiaalne kasu tervisele hõlmab järgmist:

 

 

Parem naha tervis

 

 

 

Paljud inimesed kes võtavad kollageenilisandeid soovivad parandada oma naha välimust ja üldist tervist. 

 

Usutakse, et kollageenilisandid võivad aidata vähendada vananamise mõju, lisades nahale niiskust, vähendades kortse ja parandades elastsust.

 

 

Mida ütlevad uuringud?

 

 

 

 

Journal of Medical Nutritition and Nutraceutical ajakirjas leiduvas uuringus on kirjas, kuidas mitmed naised jõid segu mis oli kokku segatud erinevatest vitamiinidest, mineraalidest, hüdrolüüsitud kollageenist ja hüaluroonhappest.

 

Uuring näitas, et kontrollgrupi naistega võrreldes, need kes jõid segu muutus oluliselt nende kortsude sügavus. Samuti muutus nende nahk elastsemaks ja paranes naha hüdratsioon.

 

Veel ühes sarnases uuringus ajakirjas Skin Pharmacology and Physiology  vaadeldi kollageeni mõju naiste nahale. 

 

Selles uuringus võtsid naised kollageenilisandit või platseebot kaheksa nädalat. Peale kaheksat nädalat, naised kes olid võtnud lisandeid näitasid väga häid tulemusi. Nende nahk oli elastsem ja niiskustase kõrgem.

 

On ka väiteid, et kollageen või aidata vältida sellist nahahaigust nagu akne. Kuid sellistele väidetele veel teaduslikke tõestusi ei leidu.

 

 

Liigeste parenemine

 

 

 

Inimeste vananedes hakkavad nende liigesed lagunema. Eelkõige hakkab ära kuluma liigeste käsnjas kõhre.

 

On olemas mõningaid tõendeid, mis viitavad sellele, et kollageenilisandid võivad liigese kõhre taastada või hoopis ära hoida.

 

 

Mida ütlevad uuringud?

 

 

Ühes kollageenilisanditega seotud uuringute ülevaates leiti, et hüdrolüüsitud kollageeni kasutamine aitab edendada liigeste tervist ja on ka potensiaali, et see aitab taastada osteoporoosi ja osteoartriidiga inimeste luutihedust.

 

Uuring näitas ka, et kollageenilisandid aitavad vähendada liigesevalu.

 

 

Suurenenud lihasmass

 

 

On õigust arvata, et kollageenilisandite tarbimine aitab kaasa lihasmassi kasvule.

 

 

Mida ütlevad uuringud?

 

 

Väike uuring, milles osales 53 meest näitas treenimise ajal kollageenilisandite võtmise positiivset mõju. Uuringus osalejad võtsid päevas 15 g (grammi) kollageeni või platseebo tablette.

 

Osalejad tegelesid regulaarse treenimisega kahetseistkümne nädala jooksul. Selle perioodi lõpus selgus, et need kes võtsid kollageenilisandeid olid suurendanud enda keha lihasmassi ja paranenud olid ka jõunäitajad. Kollageenilisandeid võtnud katsealuste tulemused olid märkmisväärselt paremad, kui nendel, kes olid võtnud platseebo tablette.

 

Teadlased arvasid, et kollageen aitas stimuleerida lihaste kasvu eest vastutavate valkude tootmist.

 

 

Toetab südame tervist

 

 

 

 

Kollageenilisandite võtmine võib toetada ka südame tervist.

 

 

Mida ütlevad uuringud?

 

 

Väikeses 30 osalejaga uuringus võtsid pooled 6 kuu jooksul 16g kollageeni tripeptiidi. Selles rühmas vähenes arterite jäikus märkimisväärselt ja samuti langes nende "halva" kolesterooli tase kehas. 

 

Arterite jäikuse vähenemine võib aidata edendada südame tervist. 

 

 

Teised potensiaalsed eelised

 

 

 

 

 

On ka väiteid, et kollageen võib pakkuda täiendavat kasu tervisele. Kuid selliseid väiteid ei toeta teadusuuringud.

 

Need on järgmised:

 

  • tervislikum soolestik
  • tervisliku kehakaalu säilitamine
  • ärevuse vähendamine
  • meeleolu parandamine
  • küünte ja juuste kasvamise soodustamine

 

 

Kokkuvõte

 

 

Paljud inimesed teavad kollageeni rolli naha tervise ja elujõu toetamisel. Kollageen võib aidata edendada ka muid tervisevaldkondi, näiteks parandada luude, liigeste ja südame tervist.

 

Meie e-pood pakub võimalust soetada erinevaid variatsioone kollegeenilisanditest: 

 

Kõiki kollageenilisandeid on saadaval erinevate maitsetena. Tule viska silm peale SIIN.

 

 

Jäta Kommentaar