Paranda immuunsüsteemi

Posted by Anette S 0

Paranda immuunsüsteemi

 

 

Üldiselt teeb immuunsüsteem suurepärast tööd kaitstes meie tervist haigusi põhjustavate mikroorganismide eest. Mõnikord võib juhtuda, et immuunsüsteem veab meid alt ja kaitsmine ebaõnnestub: mikroorganism tungib edukalt meie kehasse ja teeb meid haigeks. 

 

 

Blogi postituses anname vastuseid järgnevatele küsimustele:

 

Kas immuunsüsteemi on võimalik turgutada?

Kas toitumise muutmine aitab?

Kas treeningud aitavad?

 

 

 

                              

 

 

Kas immuunsüteemi on võimalik turgutada?

 

Nagu kõik võiva eeldada on tervislik eluviis kõige alus, nii on ka immuunsüsteemi tugevdamisega. Selleks, et tugevdada immuunsüsteemi tuleb valida tervislik eluviis. Tervise ja heaolu eest hoolitsemine on parim viis kuidas tagada endale tugevam immuunsüsteem ja üleüldine heaolu. Iga osa meie kehast, kaasaarvatud immuunsüsteem toimib paremini, kui on kaitstud keskkonnarünnakute eest mida toetab tervislik eluviis.

 

  • Ärge suitsetage;
  • Jälgige enda dieeti, see peab olema mitmekülgne ning sisaldama ohtralt puu- ja juurvilju. Ära ei tasu ka unustada kasulike rasvade ja valkude kogust enda igapäeva menüüs;
  • Hoidke silm peal enda kaalul, kui tegemist on ülekaaluga tuleks kiiremas korras midagi ette võtta, et mitte lasta olukorral veelgi halvemaks minna;
  • Alkoholi tarvitamine mõõdukas koguses ja üksikutel kordadel on okei! Siinkohal ei räägi me iga nädalavahetuse harjumustest kus nii mõnigi võib liitrite viisi veini või õlut juua;
  • UNI! Uni on tervisliku eluviisi ja hea ennesetunde kõige suurem salanipp. Ärme unusta, et puhanuna näeme me kõige paremad välja ning lisaks sellele tunneme end energiliselt ja mõnusalt;
  • Stressi vähendamine. Stressi vähendada ei ole lihtne, nii mõnigi ütleks siinkohal, et see polegi võimalik, sest lihtsalt elu on selline. Tuleks meeles pidada, et teeme enda valikud ise. Soovitame vähemalt korra päevas võtta aega iseenda jaoks, olgu selleks siis jalutuskäik, rattasõit, lugemine või hoopis miski muu. On oluline võtta hetk lihtsalt iseenedaga olemiseks ja muret tekitavad probleemid läbi mõelda, mõnus jalutuskäik looduses on selleks ideaalne;
  • Hügieen. Selle alla kuulub nii käte pesemine kui ka poest ostetud puu- ja juurviljade sooja veega pesemine. 

 

                                

 

 

Kas toitumise muutmine aitab?

 

Selleks, et immuunsüsteem oleks tugev vajab meie keha regulaarselt toitu. Võib öelda, et hea tervis saab alguse köögist. Teadlased on tõestanud, et vasuses elavad inimesed kes on alatoidetud on vastuvõtlikumad erinevatele nakkushaigustele. Siit saab järeldada, et toitumisel on roll meie immuunsüteemi tugevdamisel.

 

On ka tõendeid selle kohta, et mitmesugused mikrotoitainete puudused – näiteks tsingi, seleeni, raua, vase, foolhappe ning vitamiinide A, B6, C ja E puudused – muudavad katseklaasis mõõdetud loomade immuunvastuseid.

 

Mida teha kui arvate, et toit ei paku teile kõiki mikrotoitaineid? Kui on kahtlus, et dieet ei paku kõiki mikrotoitaineid, näiteks tundub teile, et te ei söö piisavalt puu- ja juurvilju võib igapäevase multivitamiini ja mineraalaine toidulisandi võtmine tuua lisaks tervisele ka muid immuunsüsteemi kahjulikke mõjusid. 

 

                                                  

 

 

Kas treeningud aitavad?

 

Liikumine on üks tervisliku elu alustalasid. See parandab südame-veresoonkonna tervist, alandab vererõhku, aitab kaalu kontrolli all hoida ja kaitseb meid mitmesuguste haigust eest. Kuid kas treeningud aitavad meie immuunsüsteemi tugevana hoida?

 

Nii nagu tervislik toitumine võib ka liikumine kaasa aidata üldisele heale tervisele ja seega tervislikule immuunsüsteemile. Veelgi otsesemalt võib see kaasa aidata hea vereringe edendamisele, mis võimaldab immuunsüsteemi rakkudel ja ainetel vabalt kehas liikuda ning oma tööd kehas tõhusalt teha.

 

                             

 

 

Lõpetuseks tuletame kõikidele meie toredatele klientidele ja blogi lugejatele meelde, et eriti praeguses olukorras on oluline jätkata tervislike rutiinidega, milleks on korralik toitumine ja igapäevane liikumine.

 

Isegi nüüd mil spordisaalid on kinni on võimalik trenni teha. Näiteks saab minna õue rattaga sõitma, lihtsalt jalutama või kodus youtube järgi trenni teha. Toitu soovitame osta nädala jagu ette, see aitab vältida tihedat poes käimist ja samas annab hea ülevaate kogu nädala toitumisest ning teha paremaid valikuid. 

 

Jääme koju, et mitte nakatada teisi! See, et me ise haiged ei ole ei tähenda, et me ei või viirust edasi kanda inimesele kellel on nõrgem immuunsüsteem. Selline inimene ei pruugi olla ainult vanur vaid ka noor inimene. Hoolime üksteisest!

 

Mõnusat kodus viibimist ja tugevat tervist!

 

Jäta Kommentaar