Toidu mõju meie nahale?

Posted by Anette S 0

Toidu mõju meie nahale?

 

 

Selge on see, et ilusa naha saladus ei peitu ainult kvaliteetsetes kosmeetika toodetes ja kosmeetiku külastamises. Väga suurt tähelepanu tuleb pöörata ka meie üldisele tervisele, mille alla kuulub nii mõõdukas liikumine, kui ka tervislik ja tasakaalustatud toitumine.

 

 

 

 

Meie nahka mõjutavad:

 

Omega-3 rasvhapped

Omega-6 rasvhapped

E-vitamiin

Antioksüdandid

 

 

1. Rasvane kala

 

 

Tihti mõeldakse, et meie keha ei vaja rasva või hoopis mõjub see meie tervisele halvasti tõstes meie kehakaalu. Selline arvamus ei vasta kindlasti tõele, sest meie keha vajab igapäevaselt kõiki makrotoitaineid ja need on väga olulised meie keha normaalsele toimimisele.

 

Rasvastest kaladest on meie nahale väga kasulikud heeringas, sardiinid ja lõhe. Nimetatud kalad sisaldavad ohtralt omega-3 rasvhappeid. Kalaõli ravib meid seestpoolt väljapoole, muutes meie naha, küüned ja juuksed tervemaks.

 

Lisaks on omega-3 rasvhapetel uskumatu mõju enneaegse vananemise takistamiseks. Muutes nahka elastsemaks ja vähendades liigsete kortsude teket.

 

 

 

2. Kreeka pähklid

 

 

Pähklitel on kalaga sarnane toime, tehes need väga headeks rasvhapete allikaks ka veganitele ja vegetaarlastele. Kreeka pähklid on ühed küllaldasemad pähklid, sisaldades nii omega-3 rasvhappeid, kui ka omega-6 küllastumata rasvhappeid. 

 

Loe veelgi täpsemalt siit.

 

On ka tõestatud, et 95-99% inimkonnast tarbib vähem omega-3 rasvhappeid kui tegelikult meie tervis vajaks. Et enda igapäevane vajadus kätte saada on väga heaks alternatiiviks lisaks tasakaalustatud toitumisele ka vitamiinid, mis aitavad meil vajalikud omega-3 ja omega-6 rasvhapped kätte saada.

 

 

 

 

3. Mandlid

 

Mandlid sisaldavad ohtralt küllastumata rasvhappeid ja on eriti head E-vitamiini allikad.

Nii mitmed teisedki seemned ja pähklid sisaldavad rikkalikult antioksüdante ja küllastumata rasvhappeid, mis aitavad  tagada meile ilusa ja särava naha.

 

 

 

 

4. Linaseemned

 

Nagu pähklidki sisaldavad  linaseemned vajalikke omega-3 rasvhappeid. Jahvatades värskeid linaseemneid enda smuutisse või salatisse saad lihtsa vaevaga lisada nahale kasulikke vitamiine ka näiteks õhtusööki.

 

2011 aasta uuringus tehti katsed naistega kellel oli väga tundlik nahk. Katsealused võtsid linaseemne toidulisandit 12 nädalad ja pidid tõdema, et toimusid nii mõningadki muutused.

 

-vähenes naha tundlikkus

-vähenes karedus 

-suurenes hüdratsioon

-nahk muutus pehmemaks

 

 

 

 

6. Soja

 

Sojaubades leidub isoflavooni ühendeid, mis mängivad olulist rolli naha kaitsmisel, eriti just naiste puhul.

 

2017 aasta uuringus leiti, et keskealised naised kes tarbisid rohkem isoflavoone omasid vähem kortse ja nende nahk oli elastsem.

 

 

 

 

 

7. Avokaado

 

 

Avokaado on suurepärane toiduaine nii söögi tegemiseks, kui ka lihtsalt võileival nautimiseks. Lisaks enda suurepärasele konsistentsile ja maitsele on see puuvili ka äärmiselt tervislik, seda muidugi normaalses koguses.

 

Avokaadod sisaldavad tervislikke rasvu ja E-vitamiini, mis aitab kaasa tervislikuma naha välimusele. Rasvad mida leidub avokaados on hädavajalikud, sest neid ei suuda inimese organism ise toota. 

 

 

 

 

8.  Oliiviõli

 

Oliiviõli ei ole ainult suurepärane kokkamiseks, vaid ka üks tervislikumaid valikuid meie naha jaoks. Lisa seda värskete salatite peale, et toitained saaksid veelgi paremini imenduda.

 

2012 aasta uuringus leiti, et oliiviõli kaitseb meie nahka kuivuse ja kahjustuste eest. 

 

 

 

 

9. Roheline tee

 

Roheline tee on energiat andev ja tervislik jook. Sisaldades nii mõningaidki häid omadusi, mis aitavad parandade meie naha seisukorda.

 

See imerohi on rikkalikult täidetud antioksüdantidega nimega katehhiinid. Antioksüdandid annavad lisatõuke vereringlusele nahas. Suurenenud verevool tagab selle, et naharakud võtavad regulaarselt värsket hapniku ja toitaineid vastu säilitades tervisliku naha konditsiooni.

 

 

 

 

10. Kollageen

 

Kõrgelt hinnatud kollageen on tätsaim proteiin meie luudes ja liigestes, andes neile elastsust ja vastupidavust. Lisaks on kollageen tähtis naha ja kudede struktuuri moodustamisel, mis ümbritseb ja kaitseb meie elutähtsaid organeid ja lihaseid.

 

Maailmakuulus on kollageen ka naha elastuse parandamisel ja kortsudevastase toime poolest. See on kergesti seeditav, allergiavaba ja keha poolt väga hästi omastatav.

 

 

 

 

11. Vesi

 

Vesi toetab iga meie keha funktsiooni ja samuti aitab ilusale nahale kaasa nii mitmelgi viisil. Püsides dehüdreerituna kaitseb see naharakke kahjustuste eest ja ka väliste tegurite eest eriti jahedas Eesti kliimas. Lisaks teeb hüdratsioon toksiinide väljumise kehast kergemaks. 

 

Vee joomine võib olla lihtsaim viis toetada oma tervist ja nahka.

 

 

 

 

Sinu tervis, meie kirg! 

Jäta Kommentaar